گزارش جدید تک‌کرانچ و سرویس آنالیز The App Analyst ادعا می‌کند برخی از شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری از ابزارهای تجزیه‌وتحلیلی استفاده می‌کنند که هر حرکت کاربر را در اپلیکیشن‌ها ذخیره می‌کند. جدیدترین اخبار حاکی از آن است که اپل به توسعه‌دهندگان پیام داده کدهای ردیابی خود را از اپلیکیشن‌ها حذف کنند. درصورتی‌که آن‌ها طبق درخواست اپل عمل نکنند، احتمال حذف اپلیکیشن‌ از اپ‌استور وجود دارد.

نکته‌ی مهم این گزارش آن است که اکثر اپلیکیشن‌ها برای ضبط حرکات کاربر در حین استفاده، از او مجوزی دریافت نمی‌کنند. چنین رویکردی دقیقا مخالف ت‌های نظارتی اپل در اپ‌استور است. سخن‌گوی اپل در مصاحبه با ارائه‌کننده‌های گزارش‌های مذکور می‌گوید قوانین آن‌ها توسعه‌دهندگان را مم می‌کند که درصورت انجام هرگونه ضبط فعالیت، باید اجازه‌ی کاربر را دریافت و نیز با نشانگرهای دیداری فرایند ضبط را به کاربر گوشزد کنند.

اپلیکیشن

در ادامه‌ی گزارش تک‌کرانچ، به این نکته می‌رسیم که ابزار ردگیری موردبحث اطلاعات را با پوشش برای توسعه‌دهندگان ذخیره می‌کند. البته، گزارش‌هایی نیز منتشر شده‌اند که نشان‌دهنده‌ی افشای برخی اطلاعات همچون پاسپورت و کارت اعتباری کاربران در برخی از سرویس‌ها بوده‌اند. سخن‌گوی اپل در ادامه‌ی مصاحبه‌‌اش خاطرنشان کرد شرکت باسرعت با توسعه‌دهندگان آن سرویس‌ها تماس گرفته و حتی درصورت نیاز، اقداماتی جدی علیه آن‌ها انجام خواهد داد. در نمونه‌ای از این برخوردها، کوپرتینویی‌ها به توسعه‌دهنده اعلام کردند فقط یک روز برای حذف کد مذکور وقت دارند و باید اپلیکیشن را مجددا ثبت کنند. اگر آن‌ها نتوانند در مدت گفته‌شده کدها را حذف کنند، اپلیکیشن از اپ‌استور حذف می‌شود.

اپلیکیشن برای ضبط فعالیت‌های کاربر باید از او اجازه بگیرد

شرکتی به‌نام گلس‌باکس (Glassbox) فناوری موردنیاز توسعه‌دهندگان را برای ردگیری فعالیت کاربران عرضه می‌کند. برخی از شرکت‌های طرف قرارداد این سرویس سازمان‌هایی همچون Air Canada ،Abercrombie & Fitch ،Expedia و Hotels.com هستند که همگی سرویس‌های مشهوری عرضه می‌کنند. فناوری گلس‌باکس به مشتریان اجازه می‌دهد فعالیت‌های کاربر را به‌نوعی بازپخش کنند و شناخت دقیقی از روند کار او با اپلیکیشن به‌دست بیاورند.

گلس‌باکس در پیامی به منبع خبر (Engadget) اعلام کرد مشتریانش به‌هیچ‌وجه از کاربران جاسوسی نمی‌کنند و ابزار لازم برای پوشش‌دهی اطلاعات دریافت‌شده از کاربران نیز دراختیار آن‌ها گذاشته می‌شود. به‌علاوه، آن‌ها ادعا کردند اطلاعات کاربران با هیچ شرکت سوم‌شخصی به‌اشتراک گذاشته نمی‌شود و به‌صورت کاملا امن، حفظ و رمزگذاری خواهد شد. متن کامل بیانیه‌ی گلس‌باکس در پاسخ به گزارش مذکور را در ادامه می‌خوانید.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

cidoc-crm انجمن علمی معلمان تربیت بدنی استان مرکزی Heather وبسایت مجتبی صبوری mojtaba sabouri mojtaba sabouri mojtaba saboori تعمیر پکیج سرویس پکیج ایران رادیاتور بوتان دانلود آهنگ جدید معرفی سایت های تبلیغاتی معتبر تفکر در قرآن