قبل از شروع این مبحث، بهتر است که به طور کامل با پایه و اساس بحث ترافیک و بازدید سایت آشنا شوید. در روشنگری خیلی ساده این مورد که هرکسی می‌تواند آن را بازگو کند، می‌توان گفت که کسب بازدید یا شدامد سایت یعنی زمانی که بازدیدکنندگان و کاربران وارد سایت شما شوند. هر ورود مساوی است با یک بازدید. اما هر ورود به منزله کسب یک بازدید بیشتر نیست. معمولاً بازدیدها بر پای بست، IP کاربران شمرده می‌شوند و ملاک اصلی رتبه‌بندی‌ها نیز بر پای بست، همین شمارش به صورت یومیه است.


در ضمن، این تنها کاربران اینترنتی نیستند که شدامد سایت شما را افزایش می‌دهند؛ بلکه ربات‌ها و ابزارهای آنلاین دیگری هم هستند که چنین بازدیدهایی رقم می‌زنند. این تعریف زیاد ساده با نما فریبنده‌ای که دارد باعث شده الی اشتباهی زیاد رایج گریبان‌گیر وب‌مسترهای معاصر شود. اغلب این افراد حتی کسان باتجربه‌تر، تمام تمرکز و انرژی خود را به هدف "کسب بازدید" می‌گذارند. افزایش بازدید سایت در گوگل  ولی همانطور که ما بارها و بارها گفتیم، در بحث بازاریابی آنلاین، هیچ‌وقت کمیت بر کیفیت اولویت نخواهد داشت. این شیوه فکری که اکثر وب‌مسترها با آن درگیر هستند، فقط بحث جذب "بازدید" است نه "بازدیدکننده واقعی" و همین مسئله باعث می‌شود الی تلاش‌های مستمر این افراد آنگونه که باید نتیجه نداشته باشد.


با این توضیحات باید گفت که تمرکز اصلی شما نباید تنها روی شمار بازدیدهای کسب شده باشد، بلکه باید روی مسئله نرخ تبدیل تمرکز کنید. مسلماً هرچه بازدیدهای کسب شده اغلب باشد، شانس افزایش نرخ تبدیل نیز بیشتر می‌شود. در جستار بازاریابی اینترنتی، نرخ تبدیل یا Conversion Rate به نرخ تبدیل شدن کاربران و بازدیدکنندگان معمولی به مشتری گفته می‌شود. درنتیجه تمام تمرکز شما باید روی این مسئله باشد. در غیر این چهره حتی اگر میلیون‌ها بازدید هم داشته باشید، سودی برای شما هستی نخواهد داشت. مگر اینکه از کسب بازدید فقط به قصد دریافت سفارش تبلیغات نمایشی استفاده کنید.


 




 


بنابراین، مسئله قبل روی ما این است؛ چطور کاری کنیم که وب‌سایت ما قابلیت جذب بازدیدهای منجر به افزایش نرخ تبدیل را داشته باشد؟ در پیوستگی به این مسئله می‌پردازیم و راهکارهای مناسب برای محقق‌سازی این باره را رسیدگی خواهیم کرد.


 


افزایش رتبه سایت چه رابطه‌ای با افزایش بازدید سایت دارد؟

بعد از آشنایی با بحث بازدید و شدامد سایت، بهتر است با بحث رتبه سایت، موضوع مرتبط دیگری که دریافتن آن زیاد مهم است آشنا شوید. اگرچه رتبه سایت دقیقاً با بازدید و ترافیک سایت مرتبط است؛ ولی فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند شدنی است وماً در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند.


شما با ایجاد بستری پسندیده و کسب بازدیدهای یومیه می‌توانید رتبه سایت خویش را نیز به مقدار زیادی درمان دهید. ولی از جایی که رتبه‌بندی سایت‌ها کمی پیچیده‌تر است، برای همین باید در کنار مسائل گفته شده در مورد افزایش بازدید وب‌سایت، به موارد دیگری نیز پروا کنید. در پیوستگی و در بخش‌های مختلفی که در این نوشتار بیان شده است، روش‌های درمان بخشیدن هر دو مورد گفته شده است.


همان‌گونه که گفتیم، ترافیک‌های ارسال شده به وب‌سایت شما می‌تواند از طرف بازدیدکنندگان انسانی یا رباتی باشند. از مهم‌ترین ربات‌هایی که این شغل را سپریدن می‌دهند، ربات‌ها و الگوریتم‌های سرشناس گوگل هستند که به منظور رسیدگی و آنالیز سایت‌ها و رتبه‌بندی‌ها، وارد سایت‌ها می‌شوند. گوگل تنها منبع ارسال این ربات‌ها نیست و به همین خاطر در میانی این ربات‌ها، بدافزارهایی نیز به هدف سرقت اطلاعات و یا تخریب بخش‌هایی از یک سایت وجود دارند. به همین انگیزه است که بحث امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بازاریابی اینترنتی است.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تبریز سوله|سوله سازی تبریز|ساخت،اجرا،محاسبه و نصب مد و استايل Sirun Sona آشپزی hoshmanddoor ازن ساز